LICHAAMSANALYSE

 

Je vindt hier volgende onderwerpen:

  • Weet jij wanneer je een gezond gewicht bereikt?
  • De lichaamsanalyse bij gewichtsverlies.
  • De lichaamsanalyse als sporter ter optimalisatie van de lichaamsbouw.
  • Wat kan je verwachten als je een lichaamsanalyse boekt?

 

Weet jij wanneer je een gezond gewicht bereikt?

Wanneer spreken we eigenlijk van een gezond gewicht? Om je gewicht te beoordelen, kijken we verder dan enkel het cijfer op de weegschaal. Er zijn een aantal methodes om je gewicht te beoordelen:

  • De BMI (Body Mass Index) wordt vaak als maatstaf gebruikt om te bepalen of je overgewicht hebt.
  • Daarnaast geeft de buikomtrek een beeld van de verdeling van de vetmassa. Heb je een grote buikomtrek, dan houdt dat meer gezondheidsrisico's in.
  • Een derde methode om te bepalen of je een gezond gewicht hebt, is de BIA-meting. De BIA-meting is een lichaamsanalyse waarbij je een beeld krijgt van je vetpercentage, je vetvrij weefsel en je rustmetabolisme.

 

Wat is jouw doelstelling?

 

De lichaamsanalyse bij gewichtsverlies.

Ben jij nieuwsgierig naar jouw lichaamsvetpercentage? Of wil jij weten of je resultaat hebt in je dieet? Met behulp van een BIA-meting krijg je een beeld van je lichaamsbouw. Een BIA-meting (Bio-electrische impedantie analyse) geeft een overzicht van je lichaamsvetpercentage, je vetvrij weefsel en je rustmetabolisme.

In onze praktijk maken we gebruik van de BIA-meting om de voedingsadviezen aan te passen op reeds behaalde resultaten. De doelstelling van een uitgebalanceerd dieet is vooral vetweefsel te verliezen en de spiermassa goed te ondersteunen. We gebruiken het als tool om de huidige adviezen te staven en aan te passen waar nodig zodat jij je beoogde einddoel kan bereiken.

 

De lichaamsanalyse als sporter ter optimalisatie van de lichaamsbouw.

Misschien zit je lichaamsgewicht wel goed en zit je vetpercentage binnen de gezondheidsnorm maar wil je toch je lichaamsbouw optimaliseren om je sportprestatie te verbeteren. Dit vraagt meer aandacht en het correct inplannen van je voeding in functie van je inspanningen. De BIA-meting is een handige tool om na te gaan of je resultaat bereikt. Dient de voeding aangepast te worden of dient je sportschema verder opgebouwd of aangepast te worden? Alles hangt af van de doelstelling die jij voor ogen hebt. Eens je de doelstelling vast legt, kunnen we je hierin begeleiden. Er wordt een gericht plan opgesteld. Je sportschema en je lichaam veranderen, en daarmee ook de noden van je lichaam. Je voedingsschema zal dus na een tijdje opnieuw geëvalueerd worden en aangepast waar nodig.

 

 

GA MET JOUW LICHAAMSANALYSE EN PERSOONLIJK VOEDINGSPLAN AAN DE SLAG

 

Ben jij nieuwsgierig naar je lichaamsanalyse maar is het niet de bedoeling om een heel traject samen met de diëtiste te doorlopen? Dan geven wij de mogelijkheid om je doelstelling te bereiken met de tools die wij jou meegeven.

 

Wat kan je verwachten als je een lichaamsanalyse boekt?

 

  • Tijdens een eerste consultatie gaan we na wat je doelstelling is. Je activiteitenpatroon wordt doorlopen en we verzamelen alle info nodig om jouw persoonlijk voedingsplan op te stellen. Je krijgt een BIA- meting. Dit houdt in dat je een beeld krijgt van je lichaamsvetpercentage, je vetvrij weefsel en je rustmetabolisme op dat moment.
  • Tijdens een tweede consultatie ontvang je jouw persoonlijk voedingsplan met de nodige uitleg. We zorgen ervoor dat je zelf aan de slag kan! Je voedingsplan wordt opgesteld aan de hand van persoonlijke factoren zoals leeftijd en je activiteitenpatroon zoals je job en je sportactiviteit.
  • Je resultaten worden tijdens een opvolgmoment naar keuze geëvalueerd met een nieuwe BIA-meting. Je krijgt een herevaluatie en wordt bijgestuurd waar nodig. Dit is belangrijk om de evolutie in spiermassa en vetmassa op te volgen en het voedingsplan aan te passen aan de noden van het lichaam op dat moment.
  • Je krijgt een laatste evaluatie om na te gaan waar je staat en of de beoogde doelstelling reeds behaald is.

 

De kostprijs van deze lichaamsanalyse met persoonlijk voedingsplan bedraagt 200 EURO

Bijkomende BIA-metingen kunnen bijgeboekt worden aan 30 euro per consultatie

 

Kies je voor een ander programma? Geen zorgen! De lichaamsanalyse zit ook in de healthy lifestyle coaching en het low carb programma!!